loading...

حرفه عکاسی

بازدید : 12
يکشنبه 13 آذر 1401 زمان : 16:07

شاید به دوربین خود نگاه می کنید و کمی گیج شده اید. متوجه می شوید که نمی دانید چگونه از تمام آن دکمه ها و تنظیمات دیوانه کننده استفاده کنید. خوب، این عالی است زیرا می خواهید یاد بگیرید که چگونه از دوربین خود استفاده کنید، که شما را یک قدم جلوتر می گذارد.
دوربین‌های دیجیتال امروزی قدرتمند و طراحی شده‌اند که به شما کمک می‌کنند با آسان‌تر و کارآمدتر کردن عکاسی به دید خود برسید. شما فقط باید یاد بگیرید که چگونه از آنها به درستی استفاده کنید. هدف از این مقاله تنظیمات اولیه دوربین این است که تمام اصول اولیه استفاده از دوربین را به شما آموزش دهد. این راهنمای تنظیمات دوربین دیجیتال، از حالت های مختلف عکسبرداری گرفته تا سیستم های فوکوس و تعادل رنگ سفید است.
عمق میدان
قبل از فرو رفتن در مانیتور دوربین و عملکردها، اجازه دهید در مورد چند نکته مهم که هنگام شروع عکسبرداری باید درک کنید، بحث کنیم، اولین چیزی که عمق میدان است.
عمق میدان به عنوان فاصله بین نزدیکترین و دورترین اجسام که در تصویر نسبتاً واضح هستند تعریف می شود. عمق میدان "کم" به این معنی است که فاصله بسیار نزدیک است، به این معنی که بیشتر کادر خارج از فوکوس خواهد بود. عمق میدان بسیار کم می تواند یک اینچ قبل از اینکه همه چیز از فوکوس خارج شود باشد.
از سوی دیگر، عمق میدان "کم" فاصله بسیار زیادی دارد. با عمق میدان، می توانید تا بی نهایت روی همه چیز در کادر تمرکز کنید.
سه موردی که بر عمق میدان تاثیر می گذارد فاصله کانونی لنز، دیافراگم و فاصله شما از نقطه کانونی است.
در اینجا مثال بالا آمده است، جایی که یک عکاس از مردی عکس گرفت که در یک زمین تپه ای در پس زمینه ایستاده بود. موضوع انسان است، پس آنها مرکز هستند. با عمق میدان کم، پیش زمینه خارج از فوکوس است، فرد در تمرکز است، و هر چیزی که خارج از فرد است خارج از تمرکز است.
به لطف عمق میدان زیاد، کل فریم در فوکوس خواهد بود.
آموزش تنظیمات اولیه دوربین
تنظیمات اولیه دوربین
زاویه مثلث نوردهی
مفهوم دومی که باید بدانید مثلث نوردهی است. نوردهی توسط سه عامل تعیین می شود: سرعت شاتر، دیافراگم و ISO. مثلث نوردهی نسبت این سه عنصر به طور مستقیم به یکدیگر است.
برای انجام این کار، تنظیمات ISO، سرعت شاتر و دیافراگم برای دستیابی به نوردهی دقیق و کنترل خلاقانه مورد نیاز است. درک نوردهی برای ایجاد تصاویر عالی ضروری است. این چیزی است که بسیاری از عکاسان آن را درک نمی کنند یا نادیده می گیرند.
نوردهی نامناسب همچنین می‌تواند باعث ایجاد تصاویر دانه‌دار یا نویزدار، از دست دادن جزئیات، تغییر رنگ، تیرگی و غیره شود. همه اینها ممکن است در حال حاضر طاقت فرسا و گیج کننده به نظر برسند، اما وقتی به درستی توضیح داده شوند، درک آن بسیار آسان است. خواندن این مقاله "مثلث نوردهی: دیافراگم، ISO و سرعت شاتر توضیح داده شده" را برای توضیح عمیق توصیه می کنم تا بتوانید نوردهی را به درستی درک کنید.
دوربین را راه اندازی کنید
خوب، حالا بیایید سریع دوربینتان را تنظیم کنیم. هر دوربین با رابط کاربری خود کمی متفاوت است، بنابراین من همیشه پیشنهاد می‌کنم دفترچه راهنمای همراه دوربین خاص را بررسی کنید تا با طرح‌بندی آن آشنا شوید.
تاریخ و زمان
هنگامی که برای اولین بار دوربین خود را از جعبه خارج می کنید و آن را روشن می کنید، باید از شما بخواهد که تاریخ و زمان را تنظیم کنید. حتما تاریخ و زمان درست را تنظیم کنید تا این اطلاعات در داده های EXIF تصویر ذخیره شود و برای ضبط کافی باشد.
اگر زمانی که برای اولین بار دوربین خود را به دست می آورید و فوراً از آن استفاده می کنید بی تاب هستید، نگران نباشید می توانید تاریخ و ساعت دوربین خود را تغییر دهید.
هر دوربین دارای سیستم منوی متفاوتی است، اما همه آنها تقریباً یکسان هستند. منوی خود را باز کنید و بخش تنظیمات را پیدا کنید. سپس، تا زمانی که "Set date/time" را پیدا کنید، روی آن کلیک کنید تا پیشنهاد باز شود.
نحوه تنظیم دوربین
تنظیمات اولیه دوربین
نوع فایل
انتخاب نوع فایل بسیار مهم است. برای عکاسی دیجیتال، به طور کلی دو نوع فایل وجود دارد که می توانید دوربین خود را برای ضبط انتخاب کنید: JPEG و RAW. شما می توانید بین اندازه های مختلف برای هر نوع فایل انتخاب کنید.
فایل های JPEG معمولا برای همه عکاسی دیجیتال و تصاویر اینترنتی استفاده می شود. اینها فایل های تصویری فشرده هستند، بنابراین معمولاً از نظر اندازه کوچکتر هستند و حافظه کمتری را روی کارت حافظه اشغال می کنند. با این حال، با این فشرده سازی، کیفیت و جزئیات کمی را از دست می دهند. همچنین با فشرده سازی درون دوربین، تنظیمات خودکار انجام شده توسط دوربین در تصویر JPEG دائمی است.
فایل‌های RAW تمام داده‌های تصویر را هنگام گرفتن عکس ذخیره می‌کنند. همه چيز. با استفاده از این فرمت فایل، تمام تنظیماتی که برای ثبت تصویر استفاده می شود را می توان به راحتی در مراحل پس از تولید تنظیم کرد.
تنظیمات اولیه دوربین کانن
تنظیمات پیش فرض دوربین
به عنوان مثال، اگر عکسی با تراز سفیدی خودکار گرفته‌اید، اما به دلایلی عکس در پس‌پردازش خیلی سرد به نظر می‌رسد، می‌توانید آن عکس را با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Lightroom، Adobe Camera RAW یا Capture One ویرایش کنید. می‌توانید تراز سفیدی را در جایی که به آن نیاز دارید تنظیم کنید، مثل اینکه همیشه این کار را در دوربین انجام می‌دادید. هنگام ویرایش فایل های RAW، داده های تصویر هرگز تغییر نمی کنند، بنابراین می توانید تصویر را به طور نامحدود ویرایش کنید و همیشه به حالت اصلی برگردید.
فرمت RAW بهترین راه برای ثبت تصاویر است. من به شدت توصیه می کنم دوربین خود را طوری تنظیم کنید که در فرمت RAW عکاسی کند. تنها نقطه ضعف آن اندازه فایل بزرگتر است، به این معنی که فضای بیشتری را در کارت حافظه شما اشغال می کند. به نظر من قیمتش کمه همچنین می توانید دوربین خود را طوری تنظیم کنید که به صورت RAW و JPEG ضبط کند. با این کار هر دو فرمت فایل در کارت حافظه شما ذخیره می شود. در برخی موارد، این می تواند بسیار مفید باشد.
تنظیمات اولیه عکس: حالت عکسبرداری
وقتی یک عکاس جدید هستید، عکاسی در حالت تمام خودکار اشکالی ندارد. انجام این کار به شما کمک می کند تا روی ترکیب بندی تصویر تمرکز کنید. اما با افزایش تجربه شما، کنترل بیشتر بر عملکرد دوربین بسیار مهم است. پس باید از یکی از روش های عکس دستی استفاده کنید.
توجه داشته باشید که حالت اولویت دیافراگم برای موقعیت های مختلف مناسب است.
در حالت اولویت دیافراگم، دیافراگم و ISO را تنظیم می کنید و دوربین سرعت شاتر مناسب را تنظیم می کند و از آنجایی که سرعت ISO در شرایط نوری معمولی نباید تغییر زیادی کند، فقط باید دیافراگم را تنظیم کنید و در اکثر موارد خوب هستید. .
دوربین های اصلی دوربین: ویژگی های بصری
با عکاسی در حالت پرایم یا پرایم شاتر، می توانید بفهمید که چگونه و با ترکیب عوامل نوردهی موثر عکس های شما گرفته شده و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد. می توانید از کنترل های حالت نوردهی استفاده کنید.
فرآیند فتومتریک اطلاعاتی را که دوربین درباره نور محیط درک می کند جمع آوری می کند و از آن اطلاعات برای تعیین نوردهی صحیح استفاده می کند. حالت پیش‌فرض چند دوربین چند ناحیه‌ای است (نام‌های مختلفی مانند نورسنجی ماتریسی و مقیاس دارد).
در این حالت، دوربین اطلاعات نوری را از تمام نواحی و صحنه ثبت می کند تا بهترین نمایش را مطابق تصویر بالا بدست آورد. این نوع راه اندازی در بسیاری از موقعیت ها به خوبی کار می کند. اما استفاده نکردن از روش‌هایی غیر از مقیاس‌بندی ماتریسی اشتباه است.
به عنوان مثال، اگر می خواهید در جایی که سوژه در تاریکی است، تصویری تاریک و با نور پس زمینه ایجاد کنید، روش اندازه گیری ماتریس کمکی نخواهد کرد.
در این شرایط، نورسنجی نقطه ای نتایج بسیار بهتری به دست می دهد، زیرا به شما امکان می دهد خوانش نور بسیار دقیق (در این مورد، پس زمینه) را بر اساس نوردهی اصلی دریافت کنید، زیرا تصاویر در قسمت کوچکی از صحنه گرفته شده اند.
به همین ترتیب، حالت نورسنجی با وزن مرکزی فقط از قسمت کوچکی از مرکز نقطه AF خوانده می شود. این نوع نوردهی برای موقعیت هایی که سوژه اصلی در مرکز کادر قرار دارد مناسب است. به عبارت دیگر، شما همیشه به حالت چند منطقه ای محدود نمی شوید. با استفاده از حالت نورسنجی نقطه ای یا اندازه گیری مرکزی، می توانید در موقعیت های مختلف عکس های مختلفی بگیرید.
تنظیمات اولیه دوربین: حالت فوکوس خودکار
وقتی دوربین خود را روی حالت فوکوس خودکار تنظیم می کنید، می توانید عکس ها و مناظر یا عکس های پرتره بگیرید. در این شرایط، حالت فوکوس خودکار تک فریم به خوبی کار می‌کند، زیرا می‌توانید مشخص کنید که از کدام نقطه فوکوس برای شفاف‌تر کردن تصویر در تصویر استفاده کنید.
با این حال، فوکوس خودکار تک چیز خوبی نیست و نگه داشتن دوربین در حالت فوکوس خودکار یکی از اشتباهاتی است که مبتدیان مرتکب می شوند. گاهی موضوع مثل سگ در حیاط می چرخد. این بدان معناست که دوربین باید بتواند فوکوس را به صورت خودکار تنظیم کند.
فوکوس خودکار پیوسته برای استفاده در این شرایط ترجیح داده می شود زیرا موقعیت بعدی سوژه را پیش بینی می کند. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا حرکات سوژه خود را ردیابی کنید و با فوکوس خوب و تصاویر واضح عکس بگیرید.
نکات عکاسی DSLR: تعادل رنگ سفید
اول از همه، ما می گوییم که تنظیمات پیش فرض تراز سفیدی خودکار در بیشتر مواقع خوب است. این کامل نیست، اما برای مبتدیان عالی است، به خصوص که می توانید به راحتی تعادل رنگ سفید را پس از گرفتن عکس دستکاری و ویرایش کنید. با این حال، اجتناب از استفاده از سایر تنظیمات تراز سفیدی اشتباه است.
با تنظیم تراز سفیدی برای هر موقعیت عکسبرداری، می توانید از تنظیمات اولیه دوربین برای دریافت رنگ های بهتر در نور خورشید، نور تنگستن داخل ساختمان یا موقعیت های مشابه استفاده کنید.
تنظیمات اولیه دوربین برای تعادل رنگ سفید
با ایجاد یک تنظیم از پیش تعیین شده تراز سفیدی خاص، می توانید به دوربین خود کمک کنید تا رنگ های صحنه خود را درک کند و آن را طوری تنظیم کنید که سفید به طور کاذب آبی، نارنجی یا رنگ دیگری نشود. تنظیمات از پیش تعیین شده تعادل رنگ سفید را بررسی کنید و آنها را در موقعیت های مختلف امتحان کنید.
متوجه خواهید شد که تصاویر به درستی توسط دوربین ضبط می شوند و نیازی به پردازش بیشتر نخواهید داشت. در اینجا لیستی از نکات عکاسی DSLR آورده شده است. از نکات ذکر شده در بالا استفاده کنید و گزینه های بیشتری برای تنظیم دوربین خود خواهید داشت.

منبع: https://canon1.ir/%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86/

شاید به دوربین خود نگاه می کنید و کمی گیج شده اید. متوجه می شوید که نمی دانید چگونه از تمام آن دکمه ها و تنظیمات دیوانه کننده استفاده کنید. خوب، این عالی است زیرا می خواهید یاد بگیرید که چگونه از دوربین خود استفاده کنید، که شما را یک قدم جلوتر می گذارد.
دوربین‌های دیجیتال امروزی قدرتمند و طراحی شده‌اند که به شما کمک می‌کنند با آسان‌تر و کارآمدتر کردن عکاسی به دید خود برسید. شما فقط باید یاد بگیرید که چگونه از آنها به درستی استفاده کنید. هدف از این مقاله تنظیمات اولیه دوربین این است که تمام اصول اولیه استفاده از دوربین را به شما آموزش دهد. این راهنمای تنظیمات دوربین دیجیتال، از حالت های مختلف عکسبرداری گرفته تا سیستم های فوکوس و تعادل رنگ سفید است.
عمق میدان
قبل از فرو رفتن در مانیتور دوربین و عملکردها، اجازه دهید در مورد چند نکته مهم که هنگام شروع عکسبرداری باید درک کنید، بحث کنیم، اولین چیزی که عمق میدان است.
عمق میدان به عنوان فاصله بین نزدیکترین و دورترین اجسام که در تصویر نسبتاً واضح هستند تعریف می شود. عمق میدان "کم" به این معنی است که فاصله بسیار نزدیک است، به این معنی که بیشتر کادر خارج از فوکوس خواهد بود. عمق میدان بسیار کم می تواند یک اینچ قبل از اینکه همه چیز از فوکوس خارج شود باشد.
از سوی دیگر، عمق میدان "کم" فاصله بسیار زیادی دارد. با عمق میدان، می توانید تا بی نهایت روی همه چیز در کادر تمرکز کنید.
سه موردی که بر عمق میدان تاثیر می گذارد فاصله کانونی لنز، دیافراگم و فاصله شما از نقطه کانونی است.
در اینجا مثال بالا آمده است، جایی که یک عکاس از مردی عکس گرفت که در یک زمین تپه ای در پس زمینه ایستاده بود. موضوع انسان است، پس آنها مرکز هستند. با عمق میدان کم، پیش زمینه خارج از فوکوس است، فرد در تمرکز است، و هر چیزی که خارج از فرد است خارج از تمرکز است.
به لطف عمق میدان زیاد، کل فریم در فوکوس خواهد بود.
آموزش تنظیمات اولیه دوربین
تنظیمات اولیه دوربین
زاویه مثلث نوردهی
مفهوم دومی که باید بدانید مثلث نوردهی است. نوردهی توسط سه عامل تعیین می شود: سرعت شاتر، دیافراگم و ISO. مثلث نوردهی نسبت این سه عنصر به طور مستقیم به یکدیگر است.
برای انجام این کار، تنظیمات ISO، سرعت شاتر و دیافراگم برای دستیابی به نوردهی دقیق و کنترل خلاقانه مورد نیاز است. درک نوردهی برای ایجاد تصاویر عالی ضروری است. این چیزی است که بسیاری از عکاسان آن را درک نمی کنند یا نادیده می گیرند.
نوردهی نامناسب همچنین می‌تواند باعث ایجاد تصاویر دانه‌دار یا نویزدار، از دست دادن جزئیات، تغییر رنگ، تیرگی و غیره شود. همه اینها ممکن است در حال حاضر طاقت فرسا و گیج کننده به نظر برسند، اما وقتی به درستی توضیح داده شوند، درک آن بسیار آسان است. خواندن این مقاله "مثلث نوردهی: دیافراگم، ISO و سرعت شاتر توضیح داده شده" را برای توضیح عمیق توصیه می کنم تا بتوانید نوردهی را به درستی درک کنید.
دوربین را راه اندازی کنید
خوب، حالا بیایید سریع دوربینتان را تنظیم کنیم. هر دوربین با رابط کاربری خود کمی متفاوت است، بنابراین من همیشه پیشنهاد می‌کنم دفترچه راهنمای همراه دوربین خاص را بررسی کنید تا با طرح‌بندی آن آشنا شوید.
تاریخ و زمان
هنگامی که برای اولین بار دوربین خود را از جعبه خارج می کنید و آن را روشن می کنید، باید از شما بخواهد که تاریخ و زمان را تنظیم کنید. حتما تاریخ و زمان درست را تنظیم کنید تا این اطلاعات در داده های EXIF تصویر ذخیره شود و برای ضبط کافی باشد.
اگر زمانی که برای اولین بار دوربین خود را به دست می آورید و فوراً از آن استفاده می کنید بی تاب هستید، نگران نباشید می توانید تاریخ و ساعت دوربین خود را تغییر دهید.
هر دوربین دارای سیستم منوی متفاوتی است، اما همه آنها تقریباً یکسان هستند. منوی خود را باز کنید و بخش تنظیمات را پیدا کنید. سپس، تا زمانی که "Set date/time" را پیدا کنید، روی آن کلیک کنید تا پیشنهاد باز شود.
نحوه تنظیم دوربین
تنظیمات اولیه دوربین
نوع فایل
انتخاب نوع فایل بسیار مهم است. برای عکاسی دیجیتال، به طور کلی دو نوع فایل وجود دارد که می توانید دوربین خود را برای ضبط انتخاب کنید: JPEG و RAW. شما می توانید بین اندازه های مختلف برای هر نوع فایل انتخاب کنید.
فایل های JPEG معمولا برای همه عکاسی دیجیتال و تصاویر اینترنتی استفاده می شود. اینها فایل های تصویری فشرده هستند، بنابراین معمولاً از نظر اندازه کوچکتر هستند و حافظه کمتری را روی کارت حافظه اشغال می کنند. با این حال، با این فشرده سازی، کیفیت و جزئیات کمی را از دست می دهند. همچنین با فشرده سازی درون دوربین، تنظیمات خودکار انجام شده توسط دوربین در تصویر JPEG دائمی است.
فایل‌های RAW تمام داده‌های تصویر را هنگام گرفتن عکس ذخیره می‌کنند. همه چيز. با استفاده از این فرمت فایل، تمام تنظیماتی که برای ثبت تصویر استفاده می شود را می توان به راحتی در مراحل پس از تولید تنظیم کرد.
تنظیمات اولیه دوربین کانن
تنظیمات پیش فرض دوربین
به عنوان مثال، اگر عکسی با تراز سفیدی خودکار گرفته‌اید، اما به دلایلی عکس در پس‌پردازش خیلی سرد به نظر می‌رسد، می‌توانید آن عکس را با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Lightroom، Adobe Camera RAW یا Capture One ویرایش کنید. می‌توانید تراز سفیدی را در جایی که به آن نیاز دارید تنظیم کنید، مثل اینکه همیشه این کار را در دوربین انجام می‌دادید. هنگام ویرایش فایل های RAW، داده های تصویر هرگز تغییر نمی کنند، بنابراین می توانید تصویر را به طور نامحدود ویرایش کنید و همیشه به حالت اصلی برگردید.
فرمت RAW بهترین راه برای ثبت تصاویر است. من به شدت توصیه می کنم دوربین خود را طوری تنظیم کنید که در فرمت RAW عکاسی کند. تنها نقطه ضعف آن اندازه فایل بزرگتر است، به این معنی که فضای بیشتری را در کارت حافظه شما اشغال می کند. به نظر من قیمتش کمه همچنین می توانید دوربین خود را طوری تنظیم کنید که به صورت RAW و JPEG ضبط کند. با این کار هر دو فرمت فایل در کارت حافظه شما ذخیره می شود. در برخی موارد، این می تواند بسیار مفید باشد.
تنظیمات اولیه عکس: حالت عکسبرداری
وقتی یک عکاس جدید هستید، عکاسی در حالت تمام خودکار اشکالی ندارد. انجام این کار به شما کمک می کند تا روی ترکیب بندی تصویر تمرکز کنید. اما با افزایش تجربه شما، کنترل بیشتر بر عملکرد دوربین بسیار مهم است. پس باید از یکی از روش های عکس دستی استفاده کنید.
توجه داشته باشید که حالت اولویت دیافراگم برای موقعیت های مختلف مناسب است.
در حالت اولویت دیافراگم، دیافراگم و ISO را تنظیم می کنید و دوربین سرعت شاتر مناسب را تنظیم می کند و از آنجایی که سرعت ISO در شرایط نوری معمولی نباید تغییر زیادی کند، فقط باید دیافراگم را تنظیم کنید و در اکثر موارد خوب هستید. .
دوربین های اصلی دوربین: ویژگی های بصری
با عکاسی در حالت پرایم یا پرایم شاتر، می توانید بفهمید که چگونه و با ترکیب عوامل نوردهی موثر عکس های شما گرفته شده و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد. می توانید از کنترل های حالت نوردهی استفاده کنید.
فرآیند فتومتریک اطلاعاتی را که دوربین درباره نور محیط درک می کند جمع آوری می کند و از آن اطلاعات برای تعیین نوردهی صحیح استفاده می کند. حالت پیش‌فرض چند دوربین چند ناحیه‌ای است (نام‌های مختلفی مانند نورسنجی ماتریسی و مقیاس دارد).
در این حالت، دوربین اطلاعات نوری را از تمام نواحی و صحنه ثبت می کند تا بهترین نمایش را مطابق تصویر بالا بدست آورد. این نوع راه اندازی در بسیاری از موقعیت ها به خوبی کار می کند. اما استفاده نکردن از روش‌هایی غیر از مقیاس‌بندی ماتریسی اشتباه است.
به عنوان مثال، اگر می خواهید در جایی که سوژه در تاریکی است، تصویری تاریک و با نور پس زمینه ایجاد کنید، روش اندازه گیری ماتریس کمکی نخواهد کرد.
در این شرایط، نورسنجی نقطه ای نتایج بسیار بهتری به دست می دهد، زیرا به شما امکان می دهد خوانش نور بسیار دقیق (در این مورد، پس زمینه) را بر اساس نوردهی اصلی دریافت کنید، زیرا تصاویر در قسمت کوچکی از صحنه گرفته شده اند.
به همین ترتیب، حالت نورسنجی با وزن مرکزی فقط از قسمت کوچکی از مرکز نقطه AF خوانده می شود. این نوع نوردهی برای موقعیت هایی که سوژه اصلی در مرکز کادر قرار دارد مناسب است. به عبارت دیگر، شما همیشه به حالت چند منطقه ای محدود نمی شوید. با استفاده از حالت نورسنجی نقطه ای یا اندازه گیری مرکزی، می توانید در موقعیت های مختلف عکس های مختلفی بگیرید.
تنظیمات اولیه دوربین: حالت فوکوس خودکار
وقتی دوربین خود را روی حالت فوکوس خودکار تنظیم می کنید، می توانید عکس ها و مناظر یا عکس های پرتره بگیرید. در این شرایط، حالت فوکوس خودکار تک فریم به خوبی کار می‌کند، زیرا می‌توانید مشخص کنید که از کدام نقطه فوکوس برای شفاف‌تر کردن تصویر در تصویر استفاده کنید.
با این حال، فوکوس خودکار تک چیز خوبی نیست و نگه داشتن دوربین در حالت فوکوس خودکار یکی از اشتباهاتی است که مبتدیان مرتکب می شوند. گاهی موضوع مثل سگ در حیاط می چرخد. این بدان معناست که دوربین باید بتواند فوکوس را به صورت خودکار تنظیم کند.
فوکوس خودکار پیوسته برای استفاده در این شرایط ترجیح داده می شود زیرا موقعیت بعدی سوژه را پیش بینی می کند. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا حرکات سوژه خود را ردیابی کنید و با فوکوس خوب و تصاویر واضح عکس بگیرید.
نکات عکاسی DSLR: تعادل رنگ سفید
اول از همه، ما می گوییم که تنظیمات پیش فرض تراز سفیدی خودکار در بیشتر مواقع خوب است. این کامل نیست، اما برای مبتدیان عالی است، به خصوص که می توانید به راحتی تعادل رنگ سفید را پس از گرفتن عکس دستکاری و ویرایش کنید. با این حال، اجتناب از استفاده از سایر تنظیمات تراز سفیدی اشتباه است.
با تنظیم تراز سفیدی برای هر موقعیت عکسبرداری، می توانید از تنظیمات اولیه دوربین برای دریافت رنگ های بهتر در نور خورشید، نور تنگستن داخل ساختمان یا موقعیت های مشابه استفاده کنید.
تنظیمات اولیه دوربین برای تعادل رنگ سفید
با ایجاد یک تنظیم از پیش تعیین شده تراز سفیدی خاص، می توانید به دوربین خود کمک کنید تا رنگ های صحنه خود را درک کند و آن را طوری تنظیم کنید که سفید به طور کاذب آبی، نارنجی یا رنگ دیگری نشود. تنظیمات از پیش تعیین شده تعادل رنگ سفید را بررسی کنید و آنها را در موقعیت های مختلف امتحان کنید.
متوجه خواهید شد که تصاویر به درستی توسط دوربین ضبط می شوند و نیازی به پردازش بیشتر نخواهید داشت. در اینجا لیستی از نکات عکاسی DSLR آورده شده است. از نکات ذکر شده در بالا استفاده کنید و گزینه های بیشتری برای تنظیم دوربین خود خواهید داشت.

منبع: https://canon1.ir/%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 35
  • بازدید کلی : 293
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه